Płatności odroczone – co zyska na nich Twój klient?

Płatności odroczone umożliwiają złożenie zamówienia w czasie rzeczywistym przy dokonaniu zapłaty w terminie 30 dni. Klient zyskuje większą kontrolę nad finansami osobistymi, sprzedawca natomiast może zwiększać swój zasięg, docierając do większej liczby zainteresowanych zakupami.

Elastyczność finansowa

Płatności odroczone pozwalają przede wszystkim elastyczniej podchodzić do wydatków, które nie muszą sztywno odpowiadać miesięcznym przychodom. Zdarza się, że bilans ten jest nieco zachwiany – przykładowo, zakup nowej lodówki nie poczeka, natomiast nie każdy posiada w danym momencie wystarczająco dużo środków na koncie, aby go opłacić. Płatności odroczone to też rozwiązanie dla osób, które nie chcą spłacać zobowiązań w ratach.

Możliwość rozłożenia wydatków w czasie

Ogromną zaletą odroczonych płatności jest możliwość rozłożenia wydatków w czasie. Klient nie musi dokonywać zapłaty natychmiastowo, lecz fakt, iż w danym momencie zakup finansuje instytucja zewnętrzna, nie wpływa na czas dostawy produktów. 

Dopasowanie do indywidualnych potrzeb finansowych klienta

Klient z góry wie, kiedy będzie musiał spłacić zobowiązanie, dlatego łatwiej zaplanować mu inne wydatki, mając na uwadze bieżące dochody. Koszty ponoszone w danym okresie nigdy nie są stałe, a metoda odroczonych płatności pozwala efektywniej zarządzać domowym budżetem.

Ułatwienie większych zakupów

Brak dużej ilości środków pieniężnych na koncie często wiązał się z koniecznością usuwania z koszyka zakupowego wybranych produktów. Nabywanie droższych towarów również było utrudnione, gdyż wymagało odpowiedniego planowania, co nie w każdym przypadku jest możliwe. Tymczasem korzystanie z płatności odroczonych niweluje te problemy, przywracając radość, jaką daje kupowanie.

Realizacja zakupów, które byłyby trudne do sfinansowania jednorazowo

Klienci wolą nabywać jednorazowo większe ilości produktów z dwóch powodów – pierwszy to koszt przesyłki, który pokrywa się raz, drugi to możliwość zaoszczędzenia cennego czasu. Korzystanie z odroczonych płatności pozwala sfinansować nawet duże zakupy, bez koniecznością upewniania się, czy na koncie pozostała odpowiednia suma pieniędzy.

Zwiększenie siły nabywczej klienta

Dysponując większą gotówką, klient może kupować więcej. Doda więc do koszyka produkty, które chciałby nabyć, lecz na które – być może – zabrakłoby mu środków. To sprawia, że sprzedawcy uzyskują większe przychody, jednocześnie wyprzedając towar, który mógłby zalegać na magazynie.

Prostota i przejrzystość oferty

Finansowanie zewnętrzne można pozyskać na prostych zasadach, które są w pełni zrozumiałe dla klientów. Wiedzą, jakie warunki spłaty obowiązują, dlatego od początku w sposób świadomy decydują się na tę właśnie metodę płatności.

Intuicyjne warunki spłaty

W przypadku płatności odroczonych spłata zobowiązania odbywa się jednorazowo, w terminie 30 dni. Klient ma więc czas, aby uzbierać potrzebne środki.

Brak ukrytych opłat i kosztów

Prostota i przejrzystość oferty polegają także na tym, że klient nie dowiaduje się dodatkowych kosztach i opłatach dopiero po zaakceptowaniu warunków. Nie musi więc obawiać się na przykład wysokich odsetek.

Budowanie zaufania do marki

Sklepy, które wdrożyły płatności odroczone, skupiają się nie tylko na pozyskaniu klienta, lecz również nawiązaniu z nim długofalowych relacji. Jest to podstawa w budowaniu marki własnej i zdobywaniu renomy rynkowej.

Pokazanie klientowi, że firma dba o jego komfort finansowy

Klienci lubią, gdy sprzedawca nie tylko proponuje im kolejne produkty czy usługi, lecz również troszczy się o ich dobro i komfort, także finansowy. Czują się wtedy ważni i chętniej wracają na kolejne zakupy.

Wzmocnienie relacji klient-sklep dzięki elastycznym rozwiązaniom płatniczym

Zacieśnienie relacji na linii klient-sklep bazuje nie tylko na akcjach promocyjnych – ważne jest pokazanie, że sprzedawca elastycznie podchodzi do klienta i jego potrzeb. Te bowiem powinny być na pierwszym miejscu.

Wygoda i oszczędność czasu

Płatności odroczone dają nie tylko elastyczność, ale też wygodę zakupów. Pozwalają zaoszczędzić sporo cennego czasu, gdyż jednorazowo można kupić więcej produktów, nie martwić się o konieczność natychmiastowego uregulowania zobowiązania.

Szybkie i łatwe procesy weryfikacyjne

Procedura weryfikacji wniosku jest bardzo prosta i trwa zaledwie kilkanaście minut. Przekłada się to na krótszy czas potrzebny nie tylko do sfinalizowania płatności, ale i zrealizowania zamówienia.

Automatyzacja procesów płatniczych

Płatności odroczone realizowane są automatycznie – sprzedawca otrzymuje na konto stosowną kwotę od razu po zaakceptowaniu wniosku. Dzięki temu może dysponować gotówką bez zbędnej zwłoki, jednocześnie realizując dla klienta jego zamówienie.

Zdjęcie autorstwa jcomp na Freepik 

Materiał zewnętrzny

Redakcja gzm.org.pl