Pozycjonowanie stanowi obecnie podstawowe działanie, bez którego nie można uzyskać wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania Google. Nic więc dziwnego, że pozycjonują się właściwie wszystkie strony internetowe, którym zależy na uzyskaniu top 10 w wyszukiwarce. Tylko ci najwytrwalsi, którzy prowadzą działania pozycjonerskie przez długi czas (nie miesiące, ale nawet lata), mogą liczyć na uzyskanie najlepszego efektu. Dlatego warto właśnie skorzystać z pomocy profesjonalistów w tym zakresie – możemy wówczas mieć pewność, że oczekiwany wynik zostanie uzyskany.
Co składa się na profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych
Oczywiście pozycjonowania można nauczyć się samemu – w Internecie dostępna jest szeroka wiedza na ten temat, można więc ją wdrażać w przypadku własnej strony internetowej. Jednak dobry efekt jest możliwy do uzyskania jedynie wówczas, gdy regularnie, codziennie prowadzimy konkretne działania pozycjonerskie – a nie każdy ma tyle wolnego czasu, aby sobie na to pozwolić. Dlatego właśnie coraz więcej osób decyduje się na profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych. Jego podstawowym celem jest oczywiście uzyskiwanie coraz większej ilości nowych odwiedzających witrynę – jednak efektem, na którym dodatkowo się liczy, jest to, że ci nowi odwiedzający dokonają zakupu naszych produktów czy usług, a więc że pozycjonowanie przełoży się na realne zyski.
Jest to rzecz jasna możliwe, jeśli pozycjonowanie stron internetowych prowadzą profesjonaliści. Dobranie właściwej strategii SEO pozwala bowiem generować taki ruch, który rzeczywiście przekłada się na wyższą konwersję.
Reklama internetowa – jak znaleźć oszczędności?
Oprócz pozycjonowanie warto zainwestować w reklamę internetową – obecnie to platforma Google Ads uważana jest za tę najskuteczniejszą, gdyż dobrze poprowadzona kampania pozwala zyskać wielu nowych potencjalnych klientów. Oczywiście za taką reklamę płacimy – najczęściej jest to opłata za kliknięcie. Płacimy za każdego unikalnego użytkownika, który kliknie w naszą reklamę Google Ads, nawet jeśli nie dokona zakupu na naszej stronie www. Czy w tym zakresie można znaleźć jakieś oszczędności? Okazuje się, że tak. Skuteczna jest porównywarka cen CSS. Może ona bowiem pomóc w ominięciu marży, którą nakłada Google – oznacza to nawet 20% mniej opłat za pojedynczy klik w reklamę.
Czy to całkowicie legalne i bezpieczne? Tak! Dotychczas w Google monopol miała porównywarka cen Google Shopping, jednak zostało to uznane przez Komisję Europejską za niesprawiedliwość rynkową, a co za tym idzie – od tego momentu w kampaniach reklamowych miały porównywać się inne CSS-y. Taka porównywarka cen CSS po prostu wyświetla w wynikach wyszukiwania różne oferty tego samego produktu, aby użytkownik mógł wybrać tę cenę danego artykułu, która najbardziej mu odpowiada, i dokonać zakupu w konkretnym sklepie. Jeśli chcemy płacić mniej za pojedyncze kliknięcie w reklamę – takie rozwiązanie jest dobrym wyborem.