Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Obsługa klienta – jak zacząć pracę?

Biznes Data publikacji - 13 kwietnia 2022 Autor - Redakcja gzm.org.pl
opiekun klienta

Obsługa klienta to jedno z najpopularniejszych miejsc pracy na rynku. Spotkać ją możemy praktycznie wszędzie – w sklepach, firmach i przedsiębiorstwach i wielu innych miejsc. Tak naprawdę obsługa klienta ma miejsce tam, gdzie występuje wspomniany klient. Na rynku pracy znajdziemy wiele ofert w tej branży. Czy jest to praca dla ciebie? W dzisiejszym artykule dowiesz się, co należy zrobić, aby zacząć pracę w obsłudze klienta.

Kto powinien pracować w obsłudze klienta?

Praca jako obsługa klienta to dość wymagająca praca. Często zdarza się, że pracownik musi spędzić całą zmianę na stojąco bez możliwości odpoczynku. Dzieje się tak w przypadku dużej ilości klientów w danym dniu. Jednakże jest to praca, która przynosi wiele satysfakcji. Dodatkowo firmy aby zachęcić przyszłych pracowników oferują zniżki w przypadku zakupu ich produktów. Przede wszystkim w obsłudze klienta powinny pracować osoby, które uwielbiają pracę z ludźmi. Z pewnością bardzo dobrze odnajdą się tutaj osoby pewne siebie. Warto być zaangażowanym w swoją pracę i dobrze wykonywać obowiązki, gdyż w niektórych firmach za bardzo dobre wyniki sprzedażowe pracownik otrzymuje premię uznaniową.

Czy doświadczenie jest istotne?

W przypadku obsługi klienta doświadczenie niekoniecznie może być istotne. Często zależy to od naszych predyspozycji. Osoba pracująca na stanowisku obsługi klienta powinna posiadać cechy i umiejętności, które sprzyjają sprzedaży produktów. Jeżeli osoba potrafi dobrze zaprezentować dany przedmiot i efektywnie go sprzedać, to z pewnością rekruter doceni te atuty. Również jako dodatkowa umiejętność może być znajomość różnych języków. W procesie rekrutacji zazwyczaj brany jest przede wszystkim angielski. Komunikatywność w tym języku pozwoli na obsługę zagranicznych klientów. Pozostałe języki są również odczytywane jako atut kandydata. Jeżeli posiadamy doświadczenie w obsłudze klienta, to z pewnością będzie to nasz atut. Nasze kompetencje nie muszą być dokładnie związane z branżą. Obsługa klienta istnieje wszędzie tam, gdzie występuje sprzedaż. Dlatego też doświadczenie w sklepie odzieżowym przyda się w kandydaturze do wielkiej korporacji. Nie należy poddawać się i rezygnować ze względu na nasze poprzednie miejsca pracy lub też ich brak. Dużą rolę gra tutaj pewność siebie i dobra prezentacja własnej osoby i naszego doświadczenia czy to w postaci pracy czy też umiejętności.

Poszukiwanie ofert pracy

Poszukiwanie ogłoszeń o pracę to często żmudny proces. Współcześnie z pomocą przychodzi nam internet. Istnieje wiele stron internetowych, które zajmują się publikowaniem ofert pracy. Pracę jako obsługa klienta możesz znaleźć tutaj: https://www.gowork.pl/praca/obsluga-klienta;st/warszawa;l. Dobrym pomysłem jest także pozostawienie CV w miejscach, w których chcielibyśmy pracować. Jest to często bardzo dobrze odbierane przez przyszłych pracodawców. Warto próbować szukać ofert pracy na wiele sposobów. Często firmy lub przedsiębiorstwa wybierają jeden sposób na poszukiwanie kandydatów, dlatego należy szukać ogłoszeń na wielu platformach czy też w wielu miejscach. Jednakże, aby dobrze wypaść w porównaniu do pozostałych kandydatów, musimy przygotować odpowiednie CV. Przede wszystkim życiorys powinien być czytelny i prosty. Kolory użyte nie powinny być jaskrawe lub też nie należy używać zbyt dużej ilości wzorów. Również w naszym CV powinniśmy zawierać doświadczenie oraz umiejętności, które przydadzą się w tej pracy. Podawanie zbędnych wiadomości może wprowadzić zbędny chaos i powodować trudności i odczytaniu prawdziwych zdolności. 

Jak zacząć pracę w obsłudze klienta?

Warto także przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. W internecie możemy znaleźć pytania, które zazwyczaj padają na tego typu spotkaniach. Dobrym pomysłem jest przygotowanie odpowiedzi i reakcji na dane stwierdzenia. Sprawi to, że rekruter pomyśli o nas jako o osobach pewnych siebie oraz pewnych swoich decyzji. Warto również odpowiednio ubrać się na rozmowę rekrutacyjną. Z pewnością musi być on dostosowany do okazji i stanowiska na które kandydujemy. Warto postawić na elegancję. Jednakże najważniejsze jest to, aby wyglądać schludnie. Jeżeli dobrze zaprezentowaliśmy się na rekrutacji, to z pewnością zostaniemy zaproszeni na dzień próbny. Podczas tej próby należy zaprezentować się jak najlepiej. 

Przede wszystkim należy przygotować się w postaci informacji na temat branży, w której będziemy pracować. Jeżeli nie będziemy mieć podstawowej wiedzy, to ciężko będzie nam zaprezentować i sprzedać produkty. Z pewnością warto rozmawiać ze swoimi współpracownikami. Jeżeli czegoś nie wiemy, to należy pytać swoich przełożonych czy też osób pracujących na tym samym stanowisku. Na pewno każdy chce pomóc i sprawić, aby praca była przyjemniejsza. Przede wszystkim jednak należy nie stresować się i podejść do pracy z pewnością siebie. Jeżeli będziemy ukrywać się i chować przed rozmową z klientami, to będzie to odbierane źle nie tylko przez klientów, ale również pracodawcy. Gdy nasz dzień próbny przejdzie pomyślnie, z pewnością dostaniemy pozytywną odpowiedź na naszą kandydaturę na stanowisko obsługi klienta.

Redakcja gzm.org.pl

Nasz zespół to eksperci z różnych dziedzin – od biznesu i motoryzacji, po dom, urodę, zdrowie i styl życia. Każdy z naszych autorów łączy pasję z dogłębną wiedzą, dostarczając treści, które są zarówno inspirujące, jak i praktyczne. Dzięki naszym artykułom zyskasz cenne wskazówki i nowoczesne rozwiązania, które pomogą Ci w każdej sferze życia.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?