Odpowiednie zabezpieczenie ważnych papierów to priorytet dla wielu osób. Idealny do tego zadania okazuje się sejf na dokumenty, który doskonale zabezpiecza je przed kradzieżą, zniszczeniem czy też zgubieniem. Choć sama skrytka pancerna zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, warto jednak zastanowić się nad równie bezpiecznym miejscem dla jego klucza. Gdzie zatem najlepiej będzie przechowywać klucz od sejfu na dokumenty?
W domowym zaciszu
Priorytetem dla każdego właściciela sejfu na dokumenty powinno być to, żeby klucz do niego nie był łatwo dostępny dla osób postronnych. Szuflady biurka, słoik z herbatą czy pod dywanikiem to zbyt oczywiste miejsca, który mogą być od razu sprawdzone przez potencjalnych włamywaczy. O wiele lepszym pomysłem będzie postawienie na coś nietypowego, ale też dostępnego w razie potrzeby. Jednym z pomysłów może być ukrycie klucza do sejfu w książce – wycięcie otworu w starym tomie np. encyklopedii pozwoli na stworzenie dyskretnej skrytki.
Dobrą alternatywą dla wyżej wymienionego pomysłu będą tajne schowki w meblach. Niektóre nowoczesne meble mają wbudowane skrytki, które można wykorzystać do przechowywania cennych rzeczy, w tym właśnie kluczy. Możesz również wykorzystać inne mało oczywiste miejsca, np. lampki bądź niewielki pojemnik w szafie z ubraniami.
Względy bezpieczeństwa
Jeśli chodzi o względy bezpieczeństwa, to podstawową zasadą jest unikanie trzymania klucza w pobliżu sejfu na dokumenty. W przypadku, kiedy włamywacz zlokalizuje skrytkę pancerną, bardzo prawdopodobne, że będzie szukał klucza w jego bezpośrednim otoczeniu. Warto więc przemyśleć lokalizację klucza tak, żeby była nieoczywista, ale przy tym dostępna dla Ciebie. Możesz rozważyć umieszczenie go w innym pomieszczeniu, na przykład w kuchni czy łazience, czyli w pomieszczeniu mało oczywistym do przechowywania takiego przedmiotu.
Można też pomyśleć o zabezpieczeniach technicznych. Dobrym pomysłem będzie inwestycja w małą, zamykaną skrytkę, którą umieścisz w mniej oczywistym miejscu w domu. W ten sposób klucz będzie miał zapewniony dodatkowy poziom ochrony przed dostępem niepowołanych osób.
W pracy
W przypadku, gdy sejfy na dokumenty umieszczone są w miejscu pracy, zasady przechowywania klucza są podobne jak w domu. Powinien być on przechowywany z dala od skrytki pancernej – nie może być łatwo dostępny dla innych pracowników czy gości. Dobrym rozwiązaniem może być tutaj specjalna skrytka w biurku szefa lub w innym zabezpieczonym miejscu w biurze.
Alternatywnie można rozważyć wykorzystanie elektronicznych sejfów, które zamiast klucza używają kodów dostępu. Dzięki takiemu rozwiązaniu problem przechowywania klucza sam się rozwiążę. Trzeba jednak pamiętać o tym, żeby kod dostępu był trudny do odgadnięcia.
Więcej informacji na temat sejfów znajdziesz na stronie Hartmann Tresore, gdzie dostępne są różne modele sejfów na dokumenty dostosowane do różnych potrzeb i wymagań.
Artykuł sponsorowany