Ślub to często jeden z najważniejszych momentów w życiu, dlatego warto zadbać, aby stworzyć jak najwięcej pięknych wspomnień. Każda para chciałaby, aby uroczystość przebiegła bezproblemowo, zgodnie z planem. Zanim jednak dojdzie do zaślubin, trzeba wszystko zaplanować. Przygotowania rozpoczynają się już nawet na kilkanaście miesięcy przed datą ślubu. Trzeba dopilnować wielu rzeczy, łatwo o czymś zapomnieć. Niezwykle pomocne będzie stworzenie harmonogramu ślubu i wesela, aby móc spać spokojnie i nie martwić się tym, że coś pójdzie nie pomyśli.
Od czego zacząć?
Ślub i wesele wymagają odpowiedniej oprawy. Trzeba wobec tego zadbać o dobranie właściwych dekoracji. Oczywiście można zdecydować się na wspólne ozdoby dla wszystkich par, które biorą ślub danego dnia. Będzie to spora oszczędność czasu i pieniędzy. Jeśli para chce mieć jednak własne dekoracje, to trzeba ustalić z osobą opiekującą się miejscem zaślubin czas ich rozłożenia. Przystrojenie sali weselnej zajmuje wiele godzin. Należy zrobić to z wyprzedzeniem, aby nie działać potem w pośpiechu. Kolejną kwestią jest dostarczenie tortu do lokalu, w którym odbędzie się wesele. Trzeba wyznaczyć osobę, która będzie odpowiedzialna za odebranie wypieku i jego właściwe przechowywanie. W harmonogramie nie może zabraknąć też informacji o przyjeździe fotografa i kamerzysty.
Zaplanować należy również wszystkie czynności związane z przygotowaniem panny młodej. Dotyczą one założenia sukni, wykonania makijażu, zrobienia fryzury. Nie można zapomnieć również o dostarczeniu bukietów, butonierek i rozmaitych dodatków. Oczywiście żywych roślin nie można odebrać zbyt wcześnie, bo nie będą się ładnie prezentowały po dłuższym czasie. Pan młody również musi zostać odpowiednio przygotowany. Na szczęście w jego przypadku zajmuje to znacznie mniej czasu. Trzeba jednak dobrze to zaplanować, aby fotograf i kamerzysta mogli wszystko uwiecznić. Przygotowania pana młodego i panny młodej nie mogą odbywać się w tym samym czasie. Ustalić trzeba również godzinę opuszczenia domu przez pana młodego. Dotarcie na miejsce zajmuje trochę czasu, zawsze można o czymś zapomnieć. Należy mieć na uwadze ewentualne opóźnienia, uwzględnić je w harmonogramie.
O czym należy pamiętać podczas układania harmonogramu na ślub i wesele?
Zgodnie z tradycją para młoda udaje się do rodziców w celu otrzymania od nich błogosławieństwa. Jest to zwykle bardzo emocjonujący moment, więc warto poświęcić na niego więcej czasu. Potem następuje wyjazd zakochanych na ślub. Zanim to nastąpi, należy jeszcze sprawdzić, czy wszystko zostało zabrane, bo potem nie będzie już na to czasu. Goście nie mogą przecież zbyt długo czekać. Po dotarciu do miejsca ceremonii następują zaślubiny. W zależności od tego, jaki wybrało się rodzaj ślubu, będzie on trwał kilkadziesiąt minut lub dłużej. Kolejnym punktem w harmonogramie będą życzenia po ślubie. Im więcej gości, tym więcej czasu trzeba na to przeznaczyć. Na miejscu wesela należy przywitać gości. Potem przychodzi czas na obiad weselny. Co parę godzin serwowane są kolejne dania. W harmonogramie trzeba też uwzględnić pierwszy taniec, podziękowania dla rodziców, oczepiny, tort weselny. Nie można pominąć również zaplanowanych atrakcji, godziny i czasu ich trwania. Po pożegnaniu gości następuje koniec wesela. Można rozliczyć się z podwykonawcami. Potem pozostają już poprawiny.
Czy warto skorzystać z usług wedding plannera?
Jako że wesele to niezwykle istotne wydarzenie i każdy chciałby, aby było idealne, warto pomyśleć o skorzystaniu z usług kogoś doświadczonego. Osoby, która zajmuje się tym na co dzień. Profesjonalna organizacja wesel w Krakowie to ogromne ułatwienie dla pary młodej, szczególnie jeśli pozostało mało czasu, a jest jeszcze wiele rzeczy do załatwienia. Wedding planner ma więcej doświadczenia, udzieli bezcennych porad. Za jego pomocą możliwe staje się zorganizowanie wymarzonego wesela, zredukowanie stresu. Będzie on odpowiedzialny za to, aby wszystko się udało, przebiegło zgodnie z zapisami widniejącymi w podpisanej umowie. W przypadku korzystania z usług konsultanta ślubnego można skupić się na sobie. Nie trzeba działać w pośpiechu, co zmniejsza ryzyko popełnienia błędu. Można zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Nieprzemyślane decyzje mogłyby być bardzo kosztowne. Wedding planner zajmie się obowiązkami organizacyjnymi, zapewni wsparcie merytoryczne, załatwi podwykonawców. Będzie też wiedział, jak zareagować w nieprzewidzianych sytuacjach. Jest to osoba potrafiąca działać pod presją czasu. Wszystko zostanie dopasowane do potrzeb, oczekiwań i możliwości finansowych pary młodej.